Individuele rondreizen door Costa Rica © Travelmarker Reizen

Reisverslag Costa Rica

Punta Cocles, vrij verblijf

door Vashna Banarsi, 8 september 2008

Flora van Costa Rica © Vashna BanarsiVandaag stonden we al heel vroeg op om te kunnen genieten van onze eerste zonsopgang in Costa Rica. Helaas viel er niet zoveel te zien door de dichte bewolking. Wel konden we prachtige foto’s maken van het strand, de wolken en de ochtenddauw.

Na genoten te hebben van het ontbijt vertrokken we richting het Gandoca-Manzanillo Nationale park, een aan de Caribische zee grenzend tropisch regenwoud dat op 20 Km ten zuidoosten van Puerto Viejo de Talamanca ligt. Hoe meer we richting het zuiden reden hoe mooier het strand werd.

In het dorpje van Manzanillo hield de weg op en begon het voetpad door het nationale park. In Manzanillo zijn een paar kleine winkels te vinden en een mooi houten kerkje. Iets voorbij het dorpje is er voldoende plek om je auto te parkeren tussen een paar boompjes langs het strand. Dit hadden we dus ook gedaan.

We gingen te voet verder langs het strand richting het zuiden. Na een eindje lopen kwamen we bij een meertje dat het strand scheidde. We staken het meertje over en gingen het smalle pad op achter het strand. Je merkt nauwelijks dat je het park binnengaat, want nergens staat een kaartjesloket. De entree is dus gratis.

Gandoca-Manzanillo Nationale park © Vashna BanarsiDe wandeling voerde ons door een mooi bos en langs enkele kleine houten huizen van de lokale bewoners. Het pad liep vrij snel omhoog, na een klim van een paar minuten kwamen we op een uitkijkpunt terecht.

Het uitzicht op een groot rotsplateau in de azuurblauwe zee en het verderop gelegen witte palmenstrand was in één woord prachtig. Wat een beloning was dat na de vrij lange wandeling. Het pad verder volgend pad passeerden we een aantal schitterende goudgele strandjes omzoomd door hoge palmbomen.

Op de terugweg deden we boodschappen bij een supermarktje in het dorpje van Manzanillo. Eenmaal aangekomen op de hoofdweg van Puerto Viejo zagen we langs de weg richting het hotel een leuk restaurantje waar we gingen lunchen. Echt een typisch Caribisch eettentje was het, met stoelen en tafels in het zand.

Na aankomst in het hotel gingen we lekker relaxen bij de jacuzzi en met een boek de hangmat in tot het donker werd.

Van Tortuguero naar Punta Cocles Van Punta Cocles naar Sarapiqui

San Jose
  Sarapiqui
  Tortuguero

| stuur deze pagina naar een kennis | | bezoek onze reisportal | bezoek ons reisbureau |