Individuele rondreizen door Costa Rica © Travelmarker Reizen

Reisverslag Costa Rica

Van Rincon de la Vieja naar het National Park Manuel Antonio

door Vashna Banarsi, 16 september 2008

Neusbeertje © Vashna BanarsiNa het heerlijke ontbijt in de Hacienda Guachipelin vertrokken we van het in het noordoosten gelegen Rincon de la Vieja National Park naar het Manuel Antonio National Park in het zuiden van Costa Rica. We beginnen onze reis door eerst terug te reizen naar Liberia. Hier pinden wij wat geld voor het laatste gedeelte van onze vakantie.

We vervolgden onze rit naar het zuiden en na ongeveer een uur rijden seinde het tegenliggende verkeer ons dat er een verkeerspolitieagent even verderop langs de weg stond. Mijn vriend seinde terug om dankjewel te zeggen en inmiddels kwam de politieagent in zicht. Tot onze verbazing werden we aan de kant gehaald. Er werd ons gezegd dat we 74 km per uur reden, 14 km te hard dus. Echt belachelijk vonden we dit, we hadden continu 60 km per uur gereden, maar probeer dit maar eens wijs te maken aan een ontzettend koppige verkeersagent.

Palmolieplantage © Vashna BanarsiWe mochten de boete natuurlijk weigeren, maar dan moesten we wel de volgende dag terug gaan naar Liberia om voor de rechter te verschijnen. Aangezien we al een tijdje onderweg waren naar Manuel Antonio om te kunnen genieten van de rest van onze vakantie accepteerden we de boete maar. We konden zonder problemen de 80 dollar boete meteen betalen aan de agent. We kregen naar verwachting hier geen bewijsje voor, waardoor we 100% zeker wisten dat mijnheer agent het geld gewoon in zijn eigen zak stopt. Het nog geen uur eerder gepinde geld verdween zo als sneeuw voor de zon en zo ook ons goede humeur.

Het vervolg van de reis verliep prima, onderweg zagen we nog meerdere agenten langs de weg. Gelukkig zijn we niet nog eens aangehouden met een valse beschuldiging. Eenmaal in Barranca aangekomen was het iets moeilijker om onze weg te vinden naar de andere autoweg richting Manuel Antonio. Zonder het te weten zaten we op een weg richting Puntarenas. Eenmaal op de brug aangekomen zagen we de Pacifische Oceaan en keerden we onmiddellijk terug. Na wat rondgereden te hebben, kwamen we op de juiste weg terecht richting het zuiden.

Van het  Rincon de la Vieja National Park naar het Manuel Antonio National Park © Vashna BanarsiIn Jaco stopten we om even te lunchen. De weg van Jaco naar Manuel Antonio voerde grotendeels langs de Pacifische Oceaan, de uitzichten hier waren werkelijk adembenemend. De weg ging voor een deel langs uitgestrekte palmolieplantages met ontelbare palmbomen, van heel jonge palmen tot afgebrokkelde en dode palmen.

Iets voorbij het stadje Quepos lag hotel California, ons hotel, welke vanaf de autoweg via een kiezelsteentjespad te bereiken was.

Na check-in kregen we een heerlijk welkomstdrankje. Aangezien het ook vandaag regende, besloten we in het hotel te blijven. De kamer was eenvoudig ingericht en bood een werkelijk magnifieke uitzicht over de boomtoppen en de Pacifische Oceaan.

Rond etenstijd vertrokken we naar Quepos. Hier dineerden we in een eenvoudig maar ontzettend lekker restaurantje.

Rincon de la Vieja, vrij verblijf Manuel Antonio, vrij verblijf

San Jose
  Sarapiqui
  Tortuguero

| stuur deze pagina naar een kennis | | bezoek onze reisportal | bezoek ons reisbureau |