Individuele rondreizen door Costa Rica © Travelmarker Reizen

Reisverslag Costa Rica

Rincon de la Vieja National Park

door Vashna Banarsi, 15 september 2008

Aangezien het nationale park op maandag gesloten is, hadden we voldoende de tijd om de omgeving van de haciënda te verkennen. Na het ontbijt wandelden we naar een uitzichtpunt vlakbij de haciënda, waarvandaan een prachtig uitzicht over de omgeving werd geboden. Onderweg naar het uitzichtpunt zagen we eekhoorntjes en verschillende bijzondere vogels.

Rivier naar de La Vicoria waterval © Vashna BanarsiVervolgens vertrokken we richting de ingang van de Las Chorreras waterval, welke we gisteren al bezocht hadden. Schuin tegenover deze ingang bevond zich een andere ingang richting de La Victoria waterval. Op de kaart was te zien dat het wel een stuk lopen was naar deze waterval, maar dit was geen probleem aangezien we tijd genoeg hadden. Wat we niet wisten is dat dit pad moeilijk begaanbaar was te voet, maar we waren wel in voor een stevige wandeling.

Het pad voerde door het schitterende natuur en met opgerolde broekspijpen staken we een aantal riviertjes over om het pad te kunnen blijven volgen. Deze route kan ook te paard gedaan worden. Na een wandeling van ruim anderhalf uur werden we beloond met aankomst bij een prachtige waterval. De Rio Negro Tubing Adventure tour gaat gewoonlijk hier van start.

Rivier naar de La Vicoria waterval © Vashna BanarsiNa onze schoenen te hebben uitgetrokken, gingen we op een van de grote rotsen in het water zitten om heerlijk tot rust te komen in deze werkelijk prachtige omgeving. Aangezien het regentijd was, was het water in de rivier hoog en de waterval op z’n mooist.

Op de terugweg volgden we een alternatieve route naar de privé-weg van de haciënda. Eenmaal op deze weg aangekomen begon het al te regenen. Na ongeveer 15 minuten te hebben gelopen, kwam er een tourbus langs en mochten we van de ontzettend vriendelijke buschauffeur meerijden naar de haciënda.

Na een kwartiertje rijden kwamen we droog en wel aan bij de haciënda. De rest van deze dag brachten we door bij onze kamer en in de avond genoten we van de live Marimba muziek in de bar bij het restaurant.

Van Playa Samara naar Rincon de la Vieja Van Rincon naar Manuel Antonio

San Jose
  Sarapiqui
  Tortuguero

| stuur deze pagina naar een kennis | | bezoek onze reisportal | bezoek ons reisbureau |