Individuele rondreizen door Costa Rica © Travelmarker Reizen

Met een huurauto door Costa Rica

Vrije dag in het Rincon de la Vieja National Park

Rob en Anita Loos, 13-8-2004

De spieren weigeren dienst als we de volgende ochtend opstaan. We hebben de hele dag voor onszelf en besluiten te beginnen met de Red Pool. Hilariteit ten top als we met de huurauto stoppen bij de start van het pad, het is namelijk nog geen 25 meter van onze kamer in de hacienda vandaan. Na een tochtje van een kwartier komen we bij de rooie poel waar vanzelfsprekend ook weer gezwommen moet worden in de natuurlijke wildwaterbaan. Na een klein uur doezelen rijden we vervolgens richting Nationaal Park van Rincon de la Vieja om de omgeving aldaar te verkennen. Onderweg zien we nog talloze vogels, waar onder adelaars en gieren. De natuur hier is prachtig.

Rincon de la Vieja © Rob en Anita LoosOm nog wat mooie foto’s te schieten, wandelen we nog maar eens naar het blauwe meertje van 2 dagen daarvoor maar vanwege de hitte lijkt het ons beter ook eens een middagje bij het zwembad door te brengen. Dit hebben we nog niet veel gedaan en de meegebrachte boeken moeten voor de vakantie wel uit zijn.

Bij aankomst zien we tot onze schrik dat ze nou net toevallig vandaag het zwembad moeten verversen. Het zou nog wel 2 dagen duren zij de receptionist. Jammer maar niks aan te doen.

Na een goed dinerbuffet nemen we afscheid van de gemoedelijke hacienda. Morgen gaan we met de huurauto de laatste etappe van onze vakantie volbrengen, van Rincon de la Vieja naar Playa del Coco. Bij het restaurant schieten we de mooiste foto van de vakantie van een groene parkiet die komt knabbelen aan de vruchten in een boom.

Rincon de la Vieja National Park, vrije dag Van Rincon de la Vieja naar Playa del Coco

Travelmarker Reizen

San Jose
  Sarapiqui
  Tortuguero

| stuur deze pagina naar een kennis | | bezoek onze reisportal | bezoek ons reisbureau |