Op reis met Travelmarker Reizen

Rondreis Bali & Lombok - Indonesië

Van Padangbai naar Lovina in Noord-Bali

Philip en Gudrun Pierens-Raeman, 20-10-2006

Dag 11 - 20 oktober - Van Padangbai naar Lovina in Noord-Bali

Vandaag start onze eigenlijke rondreis op Bali. Met chauffeur vertrekken we deze morgen naar het noorden, naar Lovina Beach. Onze eerste stop is in het Aga-dorpje Tenganan. Dit is een typisch balinees dorp die zo wordt gehouden voor de toeristen. We wandelen door het dorp waar de mogelijkheid is om van alles te kopen, maar wat het meeste opvalt zijn de gekleurde kippen voor de, inmiddels verboden, hanegevechten. Je schrikt gewoon als je plots roze kuikens ziet rondlopen...

We rijden verder naar Toyabungkah aan het Baturmeer. Onderweg zien we de gigantische restanten van een lavastroom. We twijfelen even om een duik te nemen in de warmwaterbronnen, maar gezien het zo al warm genoeg is besluiten we toch maar verder te gaan zonder te zwemmen. Vanaf Penelokan hebben we een fraai uitzicht op de bijna 1800 meter hoge gunung Batur en het gelijknamige meer. Na een lunchbuffet in Penolokan gaan we verder richting Lovina, maar stoppen nog even aan Pura Beji, een tempeltje van enkele 100-den jaren oud, opgedragen aan de rijstgodin Dewi Sri. Ieder beschikbaar muurdeel is uitbundig versierd met fraai steenhouwwerk.

Rond vier uur zijn we uiteindelijk in Lovina beach in hotel Bali Taman Resort & Spa. Lovina beach is de bekendste badplaats van Noord-Bali. Na een sightseeing in het hotel zelf, genieten we nog even van het zwembad, en daarna van onze "buiten-badkamer".

Van Senggigi terug naar Bali Lovina Beach, vrij verblijf

Flores
  Sulawesi
  Kalimantan

| stuur deze pagina naar een kennis | | bezoek onze reisportal | bezoek ons reisbureau |